tisdag 11 oktober 2011

Dagens schabrak

När man läser andra bloggar och även de kommentarer jag fått här av er läsare så är det uppskattat med utrustningsinlägg. Jag  gillar ju utrustning och har tidigare lovat att bli bättre på dagens outfit efter att ha fått positiv respons kring detta. Schabrak verkar vara något många gillar så jag tänkte presentera mina schabrak för er och också ge er ett lite omdömme om vad jag tycker om dem:)

Först ut blir ett av vardagsschabraken. Detta får just nu agera hemmaschabrak. Det är ett svart schabrak med någon form av cirkelmönster sytt på. Detta är ett schabrak vi fick från klubben för något år sedan om vi löste licens för KLRK. Märket på schabraket är HorseSaver.

Det både positiva och negativa med schabraket är att det är väldigt tunnt. Detta gör att det passar som sommarschabrak. Det gör också att det blir ganska sladdrigt och som ni ser på bilderna så har det halvdan passform. Om det ligger bra på ena sidan (som på övre bilden) så ligger det dåligt på andra sidan (som på den nedre bilden).

Dock tycker jag att det är en snygg design på schabraket i sig, trots att det är enkelt så är det lite speciellt med sina sydda cirklar. Så det får väl kanske (en svag) 2 av 5 Siggehästar:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar