fredag 14 oktober 2011

Utvärdering Camillaträning

Camillaträningen i onsdags gick riktigt bra faktiskt. Det kändes som att det har hänt väldigt mycket nu med oss som ekipage och både hos mig som ryttare och hos Sigge. Jag har börjat hitta lite mer rätt galopp där jag inte rider honom för samlat och med för mycket hand och inte heller i ett för högt och stressat tempo bara för att jag vet om att jag lätt rider för söligt. Jag har även hittat mer position i sadeln. Dock har jag också upptäckt att min sadel gör att jag hamnar i nedförsbacka hela tiden. Ska försöka lösa detta. Sadeln i sig ligger bra på sigge men min balans blir lite fel så detta ska det kluras på.

Hos Sigge känns det som att han musklat på sig och blivit stark igen. Han har där med också blivit mycket bärigare och där med också mycket lättare att reglera galoppen på. Han är också mycket stabilare och landar bättre i balans. Sedan är han ju trots att han är mera av en större modell på häst (ingen jättehäst dock) sjukt gymnastisk och smidig. Han vänder igenom ibland så att han nästan hamnar ut och in! :D

Vi började med att trava över bommar och sedan galoppera över några. Sedan hoppade vi en liten snirklig låg bana innan vi körde på med att hoppa en linje med tre hinder räcke-räcke-oxer med 14 meter emellan om jag inte missminner mig. Detta gjorde vi ett par gånger innan vi körde igång med att hoppa en annan böjd linje ur sväng till en kombination. Där efter band vi ihop allt+lite till till en bana.

Ja det kändes helt enkelt fantastiskt bra:) Jag är så fantastiskt glad för den fina lilla grå:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar