fredag 14 oktober 2011

Tävlingsplanering

Nu är det dags för vår första ineomhussäsong att ta fart. Tycker den börjar sent i år. Men det känns lite som att tävlingarna låg utomhus ganska länge på regional nivå. Sedan fick vi ju någon tävling inställd och sen lite medvår isolering och hela kittet. Men nu, nu är vi på G!

Jag hade inte tänkt åka till Tingsryd i helgen egentligen. Anledningen är att det alltid går åt pipsvängen i TIRK. Har bara trillat av och slagit mig eller fått skadade hästar där... Det är absolut inget fel på tävlingsplatsen. Den är väldigt bra och arrangörerna är vana vid att ha stora tävlingar så de har koll på läget! Men det har som sagt alltid har gått dåligt där. Trots detta ska jag nu åka dit! Dra på trissor.

Jag är så tävlingssugen eftersom att han går så attans bra nu och han behöver komma igång och tävla igen innan säsongen är slut. Detta blir alltså första inomhustävlingen så vi kör på två 110:) Roligt när det är just två 110. Alva och Fille ska också dit så det passar bra att rida 110 ifall dom är trötta efter resan eller ngt. Nu har vi dagsuppstallning så det underlättar ju såklart!

Efter Tirk i helgen drar vi till Olofström veckan efter. Jag kan bara rida på lördagen tyvärr så blir bara en 115. Blir nog bra med en klass där. Tävligarna är lite speciella där med läktaren väldigt nära och ofta en del utsmyckningar.
Sedan har Karlshamn sina nationella tävlingar som jag skulle vilja rida. Nu börjar det på 120 på fredagen och eftersom att han knappt gått inomhus så fick jag välja att rida 110 nu och få en bra start och välja bort 120 i Karlshamn. Blir ju maffigt att gå tre helger i rad.

Sedan ser det väl ut att bli Hässleholm.
Så sjukt smidigt att kunna åka tillsammans Alva och jag!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar