tisdag 11 oktober 2011

Sigges nya bett

Sigge har fått ett nytt bett som jag har ridit med tre gånger tror jag. Det är ett tvådelat muffbett/äggbett med små bronsfärgade delar som snurrar. Bra förklaring va?;)
Såhär ser det ut i alla fall
Jag köpte mitt från Hööks för 219 kr.
Bettet hittar ni här 

Anledningen till att jag ville testa något nytt var inte för att han fungerade dåligt på det jag har eller liknande utan för att jag tycker att de flesta tandläkare och liknande alltid förespråkar att man använder olika bett och skiftar runt lite för att de inte ska "slita" på samma ställe i munnen hela tiden.
Dessutom gissade jag att detta skulle vara ett bett som passade Sigge eftersom att han tidigare är riden/rids  på det vanliga muffbettet (jag vanligtvis rider på) och även ett ploppbett (dvs ett tvådelat bett i svart med bronsfärgade pluppar på) om han skulle bli stark, exempelvis vid första grästräningen ute eller liknande.

 Eftersom att han verkade gilla detta bettet så är jag nu sugen på att testa något annat liknande. Funderar på detta
Bettet finns på Höök för 259 kr.
Länk hittar ni här.

Detta skiljer sig ju lite från de andra då detta har D-ringar och är tredelat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar