torsdag 14 april 2011

Camillaträning

Dagens träning fokuserade på att rida lite lugnt och samlat och bara galoppera runt. Vi började med snett igenom på 3 små klosshonder. För att sedan hoppa en linje och sist en bana med extra galoppsprång första Rundan och där efter en normal jämn runda.

På dom första övningarna med extra galoppsprång var jag lite hård i handen och hon ville pinna på lite för mycket men det gick ändå bra tycker jag. När jag fick rida på jämna var det hur lugnt som helst. Hon är väldigt jämn i galoppen och det är bara att rulla på då "hamnat man rätt". Och vara lätt i handen;) där hade jag lite svårt då Calle vill ha mycket stöd medan denna tyckte att jag var jobbig då. Men det gick förvånansvärt bra och det var superkul:)
Avslutade med en linje som var lite högre och där skulle jag ge lite ner plats för att det blev större men det blev en liten aning för mycket så jag låg lite stort men hon hoppade av som ingenting.

En väldig trevlig häst som är lätt att rida på hinder! Hon är till salu om någon är intresserad:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar