torsdag 28 april 2011

På promenad


Carlis var lite spänd i ryggen idag. Beror antagligen på att jag inte fick ihop honom riktigt rund igår utan att ha mest sprang lite för rak och där med spänner ryggen lite. Hans hoppteknik är som bekant inte den mest sparsamma på kroppen. Men det var det ingen större fara (är ju rätt noga med att hålla koll på den). Dock så körde vi på en stunds massage både med händerna och med "massageborste". Sedan körde jag på lite linement (med 0 h karens) och sedan bestämde jag mig för att bara promenera en runda istället för att skritta uppsuttet. Det blir ju samma effekt men inget tryck på ryggen. Tror vi kör på samma tema imorgon också. Tanken var att han skulle vilat egentligen men tror att jag kör på med en promenad så att han får röra sig och sen lite massage och linement på det.

Det är ju stört egentligen vad man daltar med smådjuren. Tänk om alla skulle få massage och linement varje gång någon kände något litet någon stans. Då skulle det jädrans gå åt några liter linement och många timmars massage:P

På vägen gick vi förbi knallgrönt gräs som såg så oförskämt gott ut så bortskämda Carl fick stanna och ha matpaus en stund:P
(Mamma ringde nyss och sa att Carl är lite busig... Han har lärt sig att han får äta lite gräs på vägen in från hagen.. Undrar vem som lärt honom det?! Pappa, är det du denna gången också?!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar