torsdag 5 maj 2011

Allt har ett slut

Calle har varit min under ungefär 2,5 år och tagit mig från ingenstans till mängder av placeringar i allt från 100 cm till 125 cm och bra rundor i 130 (bäst= 4 fel!). Han har verkligen förgyllt dessa år jag fått förmånen att ha denna lilla fantastiska och speciellt häst. Men allt det goda har ju också ett slut. Och nu är vårt slut.

Calle håller inte riktigt längre för den nivå jag vill vara på. Jag vill fortsätta tävla och utvecklas medan Calle nu har blivit 16 år och ska börja gå ned i klasserna. Därför ska han nu säljas. Det är grymt tråkigt men det är det rätta. Så Cabanelsson ska säljas till någon som vill ha en underbar häst att jobba med men som inte vill tävla i höga klasser. Att tävla på den nivån jag har ridit under våren skulle passa honom. Alltså typ 100-110 cm någonting.

Vet ni någon som vill ha, eller kanske själva letar efter en liten, fin och härlig häst att ha roligt med så bara hör av er. Han är fantastisk!!!!

Det tar verkligen emot och det känns fruktansvärt att det roliga med bästa-Carl är över! Hoppas att någon annan ryttare kan få samma glädje av honom som jag har fått!

Jag ska alltså inte sluta rida utan ska faktiskt redan kolla på en häst nästa helg.

2 kommentarer:

  1. Vad är det för häst du ska kolla på?!? =)

    SvaraRadera
  2. Sorgligt men så e det! Hoppas du hittar det du söker :) kram

    SvaraRadera