fredag 13 maj 2011

Tillbaka igen!

Blogger har legat nere hela dagen så därför inget bloggande! Men nu är vi tillbaka:)

Började med att rida Filip i morse och han gick jättebra! Han är så fin när han är på bra humör:) Han har ju varit lite stökig dom sista tävlingarna och det har väl gått sådär när Alva har ridit honom hemma (enligt henne i alla fall) och det kan nog vara att han lätt lägger sig lite bakom bettet för att slippa jobba. Kände det lite idag en stund men man får bara rida framåt med massa ben så tar han stöd igen. Eller bara och bara. Jag var helt slut! Konstigt att en häst som egentligen inte är så stor kan kännas så stor!

Så himla bra att jag rider honom nu och känner lite jag med för när hon kommer hem ska vi ha lite träningar igen och då kan jag ju lättare instruera vad jag tycker att hon ska göra:)

Filip får i alla fall en stor guldstjärna idag!

Carlisoni fick också gå ett pass idag och vi fokade på att runda galoppen så att han blir lätt i handen. Han var lite gåpåig men emellanåt gick han riktigt bra:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar