onsdag 25 maj 2011

Spara, prova, nya

VARNING FÖR TRÅKIGT INLÄGG :P

Jag håller just nu på att gå igenom de saker jag har, främst i täckes-väg och bland benskydd och sånt. Carlson har ju mellan 135-145 i täcken och chansen att nästa häst går i en 135:a är relativ liten då jag har som önskemål att ha en lite större häst än Carl. Däremot skulle det ju vara väldigt smidigt om den var så pass "liten" att den passar i 145.

Så har kommit så långt att jag har kollat igenom alla täcken och mina "fina" (har några som är färdiga att slänga) utetäcken är i 145 cm. (Har ett sommarregntäcke, ett ofodrat regntäcke med hals och ett 150-grams med halvhals)
Dock så behöver jag ett nytt vintertäcke med hals (inte panik direkt ;) , och ett som är lite mer höst/vår-täcke med hals (typ 200g).

Bland innetäckena så är det egentligen bara ett typ 300 g att ha inne som jag kan ha hals på. Dom andra har jag och ska faktiskt sälja något/några (ett 400 g innetäcke och eventuellt ett 300 g).

Vad det gäller tävlingstäcken så är det tyvärr många 135-140:or. Detta är väldigt fina täcken från bra märken så om dessa inte passar ska dessa också säljas. Dom är för fina och definitivt för dyra för att bara ligga. Men detta ska provas mycket, mycket noga först! Passar dom inte ska dom jag använder mest köpas nya då dessa täcken är helt fantastiska, används mycket och faktiskt behövs.

Vad det gäller benskydd så har jag ju mina tävlingsskydd från Veredus. Där har jag även unghästsbaksskydd. Sedan till vardags får jag plocka fram mina Eskadron.Sedan har jag Lamicell med "teknikskydd" bak och dessa ska säljas.

Så långt har jag kommit ännu:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar