fredag 7 januari 2011

Björne-helgen har startat

Var teori på schemat idag. Fick även veta vad vi skulle sysselsätta oss med imorgon. Hade redan hört att han (som alla andra) är himla förtjust i cavaletti och sånt. Blev inte allt för förvånad när det visade sig att morgondagen bestod av detta. Synd bara att alla våra sämsta övningar skulle vara med. I alla fall, han pratade kring varför det var bra, vilka övningar som var bra och hur dessa skulle utföras. Till slut frågade mamma om alla hästar verkligen kan cavaletti. Och för första gången (typ) sa någon nej! Kanske jag slipper bli "tvingad" att i alla fall rida travbommar:) för er som inte hänger med på vad jag pratat om så kan Carl inte rida över bommar. Han kastar sig i jätteskutt över allihop. Fast han har faktiskt blivit bättre:) han kan trava över en bom, två om jag har tur. Ibland går det bra med serier om det är mellansteg. Galoppbomar gör han numera ganska okej. Studds har vi bara ridit två gånger. Första gången var vi nära på att slå ihjäl oss. Andra gången var nu sista träningen och då gick det faktiskt bra:)

Motivationen kanske inte är på 100 % just nu. Det ska säkert gå bra när vi väl är där;)

1 kommentar:

  1. SV jag är nöjd med mina, kanske att de kunde ha haft lite bredare platta. Jag har aldrig ridit med specialstiglädrena till, men tydligen gör det stor skillnad.
    Tyvärr har många haft problem med att stigbyglarna knarrar när man rider så även jag, man får byta dom isåfall något fel med färgen.

    SvaraRadera