lördag 8 januari 2011

Stövlarna


Jag har alltid haft väldiga problem med vad jag har på fötter/vader när jag rider. Med ganska stora fötter, stora vader och inte så värst långa underben så har det varit väldigt tomt på stövlar jag kunnat ha. Har i princip alltid ridit i skor och leggings. Köpte mig ett par svarta Pioneer-stövlar på GHS förra året men dessa har töjt sig och blivit för stora och korta. Sålde dessa och beställde ett par nya. Storleken mindre och längre, och bruna:)

Hade testat i affären vid två tillfällen och dom satt verkligen tight och var riktigt långa. När jag fick hem dom var dom totalt omöjliga att få på sig. Men har nu gått från att inte få på dom alls, till att pappa fick på dom, till att jag fick på mig dom själv, till att numer hjälp av både mamma och Alva (jag liggandes på mage på golvet) fått på dom med tjocka strumpor. Snart kanske det går med ridbyxor! Haha
Att jag inte har varken känsel eller blod i fötterna, vad gör det?

2 kommentarer:

  1. Dragkedjan kommer ge sig...

    Apropå Freejump så har jag bara ridit med deras egna stigläder och jag tycker inte det var nån skillnad på dem och vilka stigbyglar/läder som helst. Överskattad modefluga.

    SvaraRadera
  2. Får verkligen hoppas att dom håller:) är så kär i stövlarna i sig så:)

    Trist att man inte märkte skillnad på dom och vanliga Stigbyglar. Hade hoppats på det då mina knän skulle behöva det. Får väl helt enkelt se om jag kan få testa någons:)

    SvaraRadera