måndag 31 januari 2011

Fortsätter på listan med "min favorithäst".

Jag har ju då en liten favorithäst i stallet som jag helst av allt skulle viöja ha för alltid. MEN om jag skulle få matcha min egen häst exakt efter mina önskemål skulle det bli så här:)

Skulle absolut vara en valack till att börja med. Jag och ston går inte ihop. Det är inte så, som många verkar tro, att jag har något emot ston i allmänhet. Så är det alltså inte. Det är bara det att jag inte går ihop med ston. Jag kan inte med hela grejen med att kompromissa och stryka medhårs. Alla ston är såklart inte så och tror mycket på det "gamla ordspråket": om man får ett sto på sin sida gör det vad som helst för en. Mitt problem är bara att jag aldrig kommer så långt;)

Just ny är det något lite yngre som lockar. Någonstans mellan 5-7 år.

Får jag välja färg skulle det vara en mörkbrun eller en Skimmel. Den mörkbruna ska helst ha lite tecken både på ben och i ansikte. Den vita ska antingen vara vit med vitsilvrig
Man/svans eller riktigt grå.

Eftersom att den är lite yngre skulle jag inte ha problem med att den inte tävlat så mycket. Men den måste kunna hoppa:) gärna typ 140 cm:)

Ska gärna vara någon stans mellan 165-170 cm. Optimalt är väl 166-167 cm.

Skulle gärna ha Ralme Z, Concorde, Feliciano, Cardento eller varför inte Tornesch i stammen?

Gillar hästar som är något frambär och åt det pigga hållet. Inte heta utan bara pigga och lite elektriska, typ som Calle:)

Där tror jag att vi har min drömhäst:)

Hur
Är eran?:)

1 kommentar:

  1. lättriden skimmel på 170 :) med bra galopp som lyfter på benen :) Valack då såklart :) okomplicerad som hoppar allt :) hihi perfekt :)

    SvaraRadera