onsdag 20 juli 2011

Bortaträningsdebut

Yxnarums Ridklubb var destinationen och träning för Conny dyrssen. Sigge steg snällt på transporten hemma och impade stort när han idag kunde backa ut väldigt bra!

Träningen gick bra och Sigge skötte sig! Conny var bra som tränare, gav både positiv respons men också vad man behövde jobba på. Jag skulle vara mer övertygande i min ridning sista två galoppsprången. Är bestämd i Ridningen i annridningen och ger honom bra förutsättningar men sedan lämnar jag det åt honom. Serverar honom men låter honom sedan sköta jobbet. Ska istället hjälpa till hela tiden, även sista till hindret. Blev stor skillnad nät jag ändrade detta.

Fick hemläxa att trimma till honom. Han behöver bli lydigare och framförallt lyssna bättre på framåt och bakåt. Främst bakåt. Blev tillsagd att jag inte hade någon broms. Ser det som en komplimang då jag mestadels brukar vara en levande handbroms.

Ska även öva upp min position på hästen så ska rida 10 minuter i lätt sits med kortare stigbyglar varje ridpass.

Det var raka rör och bra tips att direkt ta med sig hem! Rider gärna igen så ska stå som reserv:) var bra att det var så nära och Yxnarums gräsbana var skön att rida på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar