torsdag 14 juli 2011

Möttes av scarface

Möttes idag av en grå häst med massa sår över ena ögat. Hum. Är det inte en halvt avdragen dojja är det sår i fejjan;)

Red i alla fall i ridhuset pga det grymt dåliga vädret. Idag satsade jag på ett pass helt utan bommar. Blev bara bara basic där jag verkligen övade på det här med att han skulle bära sig själv. Försöker hela tiden att bara sitta emot tungt men så helt plötsligt lättar rumpan ur sadel helt av sig själv! Och vad gör Sigges huvud då? Ett djupdyk.

Men kom på att riktigt bra idag tycker jag. Kruxet/knepet är att så fårt han blir lite stark så rör jag lite på bettet. Behövs inte mycket. Bara pilla lite med det. Då släpper han också. Men när Jsg börjar bli trött så blir det ofta lite dragkamp för att Jsg helt enkelt i te orkar. Men det kommer mer och mer iaf:)

Han är dessutom väldigt rolig att rida för när vi kommer mitt i prick så har han så härliga gångarter med krut i bakbenen och lätt lätt i handen. Riktigt rund och fin. Blir ju bara så i stunder men hoppas stunderna kan bli till längre stunder så småningom:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar