måndag 11 juli 2011

Nytt krubb

Sigge äter just nu krossad korn och betfor eftersom det är vad han ätit innan. Dock ska jag gå över på en musli istället. Efter att analysen gjordes på vårt nya Hösilage fick jag hjälp av Krafft att göra upp en foderstat. Har alltid tagit hjälp av dom och jag är nöjd med krafft så jag checkade med dom igen. Dom hade lite olika förslag med jag fastnade för muslin. Det var mitt förstahandsval själv då det ser godast ut;) sen känns det som att det är en mindre risk att musli gör dem förstoppade än pellets? Det vet jag inget om egentligen men ja;)

Köpte därför den röda muslin idag. Ska smyga in den superförsiktigt över väldigt lång tid. Alltid viktigt såklart men speciellt med en buköppnad.

1 kommentar:

  1. Lyx! Samma mat som bara dom fina hästarna får hos oss ju ;) Fast klart, Filini tillhör nog dom va ;)

    SvaraRadera