fredag 22 juli 2011

Florist? Javisst!

För två år sedan när vi hade nationella tävlingar så hjälpte jag min finfina vän Lina med blommorna som skulle pryda vår tävlingsbana. När det nu är dags igen så fick jag uppdraget att fixa detta. på egen hand. Dags att plocka fram min gröna ådra.. humpf....

I vilket fall så var jag nere på tävlingens blomm-sponsor Öspab här i Karlskrona och kikade runt på vad för blommor som fanns. Det man behöver är ju främst större "buskar" av olika slag. Det gäller ju att dom är lite större så att de syns, men också så att det står stadigt och inte blåser omkull eller går sönder av regn. Kommer ju även behöva förflyttas några vändor. Killen som jobbade där och som hjälpte oss, han förstod precis hur vi ville ha det och skulle fixa i ordning till oss. Bland annat fick vi ha jättepalmer som kommer passa kanon! Skulle även få krukor och grejer så att det ser snyggt ut:)

Tack för hjälpen Öspab:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar