fredag 29 juli 2011

Filip lever rövare

Nu kommer en sammanfattning av dagen:)

Började med att veterinärbesiktiga och eftersom det regnade fick vi användning för våra sponsortäckeb:) Sigge var lugn och fin. Traskade med dom om han aldrig gjort något annat. Fille däremot som skulle hålla ställningarna for runt som en vildhäst. Han tacktade och hade sig. Sedan tror vi att han blev biten av något flygfä för han började sparka bakut och småställa sig. Inte likt honom men vet inte om det är hästflugor ute i spöregn? Aja. Om inte annat verkade han ju glad i så fall;)


sedan var det dags för Alv. Jag red då fram i ridhuset och så såg jag Alva på banan och skulle ut och kolla på henne. Hum. Hon hade ridit klart och skrittade på cykelbanan bredvid banan;) han hade i alla fall varit fin idag och velat hoppa. Hade blivit lite stark och lite missförstånd i omhoppningen så resultatet blev 0+ute. Men hon (vi) är nöjda ändå! Han har ju varit så nedrans konstig senaste två tävlingarna så.

Sedan var det dags för mig. Var så länge sedan jag tävlade så även om jag bara hade som mål att ta mig runt så blev jag jättenervös! Benen, ja hela kroppen för den delen, var som spagetti.

Första gick bra, andra gick bra. Lite halvdant på 3, 4 helt okej. 5 nära, kombinationen som bar 6:à kom Jsg lite nära i och fick lite långt innuti men det fixade han. Sedan var det en linje 7-9 där Jsg kom lite halvdant in, nära på mitten och stort ut.

Men är som sagt överlycklig ändå! Behöver några fler tävlingar i kroppen så ska det nog gå bra:)

Dock är vädret helt förfärligt då gräset är numera en lerhög och imorgon flyttas tävlingarna in.

Så tråkigt för alla som fixar:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar