måndag 25 juli 2011

Uteritt med f och à


Alva körde barbacka den galningen! Jag slutade med det för hundra år sedan (typ på ridskola). Men tycker att det ser lite mysigt ut så har testat en gång på min förrförra häst Hugo. Han tyckte att det var jättekonstigt och bockade direkt;) då bestämde jag att det faktiskt är tävlingshästar jag har och de ska inte kunna barbackaridning;) trots detta så lurade Alva mig att rida ut barbacka en gång på Calle;) kom fram till ängen,vilket tar typ 5 minuter, och där i direkt låg en katt. Calle blev överraskad och hoppade åt sidan varav jag for rakt in i ett avverkat och urrensat snår. Landade mitt bland "stubbarna" som var kvar efter tidigare sly. Fick en pinne rätt i i höften som blev knallblå. Och nu säger jag det igen, ALDRIG MER BARBACKA!

Varför är det aldrig lika kul att berätta en jätteroligt berättelse för någon annan som inte var med?;)

Rundan gick i alla fall bra. Alv satt kvar och Sigge var nöjd över att få sällskap:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar