onsdag 27 juli 2011

Sigrid

Sigge hade inte lika mycket spring i benen idag även om det var lite halvdant i börja. Men idag när jag var i stora ridhuset (då det var typ 100 grader ute) så kunde jag galoppera på lite och sedan arbeta utifrån det. Blev mycket öka-minska där han verklige fick sträcka ut och sedan komma ihop sig. Gick bra! När han kommit till ro så kunde jag rida på honom och verkligen öva på att bara hitta formen och få baken där den ska vara. Hade frammen en bomm också som vi bara rullade över lite.

Fick ju tipset av Conny att rida 10 minuter i 1 hål kortare stigläder varje pass och då gärna stå upp i lätt sits. Idag drog jag upp 2 och red så hela passet. Kändes fasen bra, även om jag blev lite trött i benen. Men det tvingade mig till en bättre sits så. Måste sitta ordentligt och verkligen använda benen. Inte hamna framför honom och för mkt hand.


Lillen efter rullning och ridning;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar