lördag 16 juli 2011

Hoppiloppi

Sigge tyckte onekligen att det var dags för hoppning och för att han skulle slippa öva själv över staketen hjälpte pappa mig att gå upp och hoppa i morse. Tog fram en kombination snett igenom och en linje på 17,5 meter räcke-räcke.

Han var supertittig på dra Ridningen och skulle bara springa och kika på vad pappa gjorde i hinderboden och vad för bommar han valde. Hum...

Bad därför pappa lägga ut två travbommar som första gången var "jättekonstiga". Han "fattade inte alls" vad han skulle göra;)

Blev sedan galoppbommar och red sedan över ett litet hinder som uppvärmning. Red sedan linjen med vattenmatta under ena hindret.

Hoppade sedan kombinationen som hade råkat bli lite felbyggd. Råkade bli 8 meter;) första gången blev det ett stopp mitt i kombinationen då han såg regnbågen jag stoppat i b-hindret men nästa gång hoppade han. Trots det lilla felet med avståndet;)

Men rätt avstånd sedan hoppade jag kombination till linje på en minibana. Gick rätt bra måste jag säga:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar