söndag 10 juli 2011

Uteritt och försvunna skor

Sigge och jag+alva och Fille red ut till galoppbacken idag. Sigge var typ avslappnad hela tiden. Var väl lite smågrejer som var otäcka (speciellt brunnslock!) men vi både travade och galopperade. Vi var både före och efter Fille. Dock är det skönt att smyga in bakom Fille när det är någon läskigt;)

När jag kom hem och in i stallet upptäcker jag att min gråa Sofi hare bara har 3 skor... Tyckte att han gick lite konstigt på tillbaka vägen... Hoppas att min Hovslagare kan hjälpa mig att få dit den igen. Snarast möjligt! Dock ser ju hoven relativt skittråkig ut nu... Hade bokat in skoning på onsdag men det var tydligen för länge från förra skoningen. Svårt det där men ny häst och att få ihop allt. Aja, får bara hoppas att han har tid att hjälpa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar