torsdag 8 september 2011

Gårdagens Leif-träning:)

Igår var det som sagt årets första träning för Leif:) Det var riktigt roligt att vara igång. Att efter en hel sommar få någon som känner en att peta i det och puscha en:)

Vi började som vanligt med lite bommar. 3 bommar på rakt spår mitt i ridhuset. Där varrierade han avstånden emellan så att vi först red över en bom i varje galoppsprång till att rida på 6. Så enkelt att kunna ändra så egentligen.

Sedan hoppade vi lite gymnastik på volt och på en liten serie innan vi körde igång med linjer och en bana. Tyckte att det första med gymnastik gick riktigt bra:) Men sedan skulle vi hoppa lite linjer och bana och då hittade jag inte någon bra galopp så det blev lite halvdant. Var inte helt bestämt heller så fick inte riktigt till det direkt. Men sen tyckte jag ändå att jag emellanåt fick ihop det:) Varje bra språng jag får i kroppen är bara ett pluss för det är så nedrans coolt. Han är ganska storhoppande emellanåt:)

Sen tyckte jag att jag tog det bra även om det inte blev perfekt så jobbade jag vidare. Jag ska bara få ordning på hur det ska vara så blir det nog fint till slut. Full av hopp:)


Blev helt rörigt det här inlägget men jag är ganska nöjd:) Jag ska se om jag inte kan lägga in någon filmsnutt:) Kommer ikväll i så fall:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar