tisdag 6 september 2011

Om ni har läst Alvas blogg, vilket ni säkert gör (och gör ni det inte borde ni få skäll:), så har ni läst om duellen mellan JW och KL. Vad hon valde får ni läsa om på hennes blogg:)

Tänkte köra en redogörelse för vad jag står i frågan!

Börjar med att redogöra mina två favoriter från respektive märke:)
JW blir först ut:
  • Mina ridbrallor. Äger både dom bruna och blå! Dom är grymt sköna och snygga. Minuset är väl att dom är ganska varma och ,för mig, en väldigt hög midja. Nu sitter ju var och varannan ryttare och trimmar i sina JW-brallor vilket också minskar det roliga med dom lite. Men priset väger ju upp detta:)

  • Mitt coolertäcke:) Det är i ett mjukt och skönt material som inte är jättevarmt men samtidigt håller värmen. Riktigt snyggt är det också men sin marinblå färg och vita logga på. Nu har jag inte använt det ännu eftersom att det inte varit täckessäsong sedan jag köpte det nytt i Falsterbo till Sigge
Då kör vi två favoriter från KL.
  • Min dunväst. Ohotad etta:) Den är bara bäst! Det är skön, varm, snygg, praktisk och bara bäst:) Kommer aldrig köpa någon annan dunväst än KL från och med nu. Minuset är väl det nedrans priset men min används året om och till alla tillfällen!

  • som tvåa väger jag mellan mina KL-byxor och mitt KL-Show rug-fleecetäcke. Men tror ändå täcket tar priset. Det är fetesnyggt. Det är lagom tjockt med härlig fleece innuti och med en lite glatt yta på utsidan. Mitt används som ridtäcke då det inte har några gjordar och är perfekt att ha i både transport och upp och ner till träningar.

Så vilken vinner duellen?! KL! Alla dagar i veckan. Tycker att KLs grejer är mycket snyggare än JWs. Gillar inte alls dessa nedrans flaggor på allt jämt och ständigt från JW. Även om deras kvalitet är bra och att det ofta är innovativt.
Dock måste jag säga att jag gillar Kingslands tidigare kollektioner betydligt bättre än de nyare. Och den enkla anledningen är att min personliga smak säger mig att dom äldre kollektionerna är snyggare:P Gillar platcharna (heter det så i flertal;) var snyggare förr och älskar tröjorna med lappar på armbågarna:) Är inte jätteförtjust i den nyaste vinterkollektionen. Men smaken är som baken:)
Vad tycker ni?!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar