söndag 4 september 2011

Hoppelihopp

Matilda är i stan en sväng och hjälpte mig att gympastikhoppa Sigge lite:)
Han var mycket lugnare idag och hade sprungit av sig från gårdagen;)

Började med att trava över upphöjda bommar vilket väl gick sådär. Först var dom jätteotäcka men det släppte sen. Sedan hoppade vi ett klosshinder med bom innan och efter. Sist körde vi på med en studdsserie med 4 språng tror jag.

Tyckte faktiskt att det kändes bra idag. För mig som är van vid att detta är ganska svårt (Calle och småhinder+bommar ni vet) tycker att detta med Sigge känns lätt som en plätt. Inte 100 exakt varje gång men ändå några gånger:) fick ganska bra ordning på sitsen och rätade inte upp mig allt för snabbt i sprången.

Däremot måste jag bli bättre på att ha jämn kontakt med munnen. Är så lätt att man släpper efter i handen och där med får glappande tyglar eftersom man då lurar sig själv till att man har en mjuk hand. Som Matilda sa så blir rusken istället att man rycker hästen lite i munnen emellanåt och också att dom får svårare att söka sig nedåt. Blev en stor skillnad i känslan iaf när jag tig mer stöd:)

Tack för hjälpen snälla Matilda (och Åsa:) som både byggde och gav råd!:)

1 kommentar:

  1. ...Och tack till världens bästa lillasyster som bidrog med en viss elegans!

    Varsågod kära du:)

    SvaraRadera