lördag 3 september 2011

Puss på min fina

Red ett eftermiddagspass på en mycket pigg Sigge:) vissa dagar blir han aldrig trött! Men hade besämt mig för att verkligen rida igenom honom ordentligt. I traven var det öppna mest hela tiden för att lossa sidorna och få honom att gå väl. Blev en massa växlingar mellan att rida öppna på rakt spår, böjt spår, högre tempo, lägre tempo osv.

I galoppen skulle han springa och då stannade jag honom och ryggade. Men det ville han såklart inte så han bet tag i bettet och stretade lite men när jag väl fått igenom det så gick h
Galoppen bra som tusan. Då la jag in lite förvänd galopp och sist lite ökad galopp.

Travade honom sedan och hundan vad fin han var! riktigt trevlig och jag fick känna på hur fin hans trav kan vara:) härliga tider:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar