tisdag 29 mars 2011

Började dagen med att rida Cabanelsson i ridhuset. Är lite stökigt med att rida tidigt på morgonen för jag måste ju antingen vara klar med ridningen så att jag kan släppa ut Fille vid 8 (eller strax efter) vilket innebär att jag måste sitta på hästen 7. Och det orkar jag inte! Eller så måste jag vänta tills någon annan häst i hagen bredvid eller i samma hage kommer ut för annars kan inte Fille vara ute. Detta är ca 8 så då kan jag inte gå upp tidigare.

Vilka problem... Eller inte:P
Slutade med att jag red typ 8.20. Trodde att jag skulle få vara själv men det var visst fler morgonpigga idag. Men Cabanelsson klarade sig fint ändå. Dock var han kanske inte så mycket lugnare än igår, bara lite granna. Men vi fortsatte med mycket galoppjobb. Både med volterna från igår, lite byten och något varv i förvänd galopp.
Han jobbade riktigt bra ibland medan ibland blev han som en fiolsträng och sprätte med benen så att grusen sprutade. Men lite bättre än igår i alla fall:)

Nu hoppas jag bara att han sprungit av sig lite inför morgondagens träning:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar