fredag 11 mars 2011

Som jag sett fram emot att äntligen få traäna lite och verkligen i behov av hjälp. Men i morse kom ett sms om att träningen var inställd då Eva var sjuk! Så tråkigt! Vi har henne då sällan och hon är så bra så det var så tråkigt!
Får hoppas att hon frisknar till såklart, alla är ju typ sjuka nu så.

Så omorganiserade och red på eftermiddagen istället. Och idag var Carl precis lika jobbigt pigg som vanlig. Och idag tröttnade jag så stannade upp honom och ryggade. Är ganska bra på att kontrollera mina känslor och brukar inte balla ur men idag tröttnade jag och sa till honom. Blev precis lika fel som vanligt. Då kör hjärnan igång. Skrittade och sen galopperade vi typ i 15 minuter bara runt, runt i ett förhållandevis behagligt tempo. Jag stod bara i lätt sits och lät honom rulla på, bytte lite varv och efter ett ganska bra tag så slappnade han helt plötsligt av och fy bubblan vad skönt det var. Då frustade han nöjt och det kändes lite bra igen.

Känns så tråkigt att säga till honom när jag vet att det bara blir fel:( men det kanske var att få galoppera av sig han
Behövde. Hoppas på det! Tur att han kändes glad igen:) fick extra många morötter. Man är ju så fjantig med sin egen;) tror nog att lillen klarar det, han är inte gjord av porslin. Även om det ibland kännas så;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar