fredag 18 mars 2011

Har lasttränat Filip. Började med att han försökte smita åt vänster och på grund av att det var blötsnö så gled jag liksom med honom när jag skulle hålla emot. Så jag satt som ett klistermärke längs med transporten. Hur ofta vill höstarna trycka in människor i väggen?

Aja, efter några minuter så bestämde vi att det inte funkade eftersom jag inte kunde hålla emot så jag sprang in och hämtade en lina. Höll upp den dom ett "staket" och då försökte han gå emot pappa på höger sida en gång men han hade inte riktigt tekniken på det hållet så han trampade på släpet, väntade några sekunder och så in!!!!

Trodde ju inte att han skulle gå på igen lika enkelt men det gick bra:)

Allt ihop tog väl 5 minuter. Varje lastning med lina 1-2 minuter.

Är rädd för att lasta med linor då jag och pappa skulle hämta en häst som verkligen tvingades in med linor. Har aldrig varit med om något så hemskt. Linorna var så hårt dragna att bakbenen nästan gick i kors.
Men detta var definitivt en hitt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar