tisdag 8 mars 2011

Calle fick gå i ridhuset idag och han var till en början ganska fin men blev sedan lite för het på gröten. Emellanåt kunde vi i för sig galoppera normalt utan massvis av byten i varje bak.
Sen har vårt "dåliga" varv blivit vårt bra varv i galoppen och fortsatt lite sämre i traven. Fast i traven är det inte lika markant. Det handlar helt klart om min sits och hand. I höger galopp får jag honom inte att ta stöd på ytterhanden utan att vinkla huvudet och så kan jag inte forma honom runt innerskänkeln. Drar upp benet och sätter min fel. Jäkla Störigt. Är svagare i höger ben (märks både när jag fystränar och när jag ska få på stövlarna, höger vad är smalare).
Det gör mig galen!

Som tur är ska vi faktiskt markarbetesträna för Eva och det kommer ytterst lägligt!

I alla fall så plockade jag fram en bom att galoppera över. Det gick fort och smått okontrollerat;) försöker faktiskt styra upp det lite mer nu. Han är så pass igång att han får fokusera och jobba lite. Inte bara busa. Resultatet blev väl sådär;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar