måndag 28 mars 2011

Cabanel Zalar + 3 dagars vila/lunkalunka= ingen bra kombination

Carlson var springig och full av överskottsenergi som for ut genom bakhovarna i varje steg han tog. Som tur var hade jag baby-pelhamet och dubbla tyglar. Kan meddela att förra veckans finlir där jag bara höll lätt lätt i den översta tygeln förvandlats till att ta spjärn för allt jag var värd i båda:P

Okej, jag överderv kanske lite. Men han var på hugget i alla fall. Han tycker om pelhamet men när han är så här pigg tyckte han nog att det var en himla påhitt. Han kunde ju inte bara springa i 190. Han valde i alla fall att när jag skulle sakta av så bet han tag i bettet och for iväg i något konstigt luftsprång rakt fram istället för att sakta av. Hur tänkte han där?:P

Så jag galopperade helt enkelt av honom en stund. Fast nu körde vi det under lite jobb ändå. Innan fick han ju bara rulla på men idag red jag långsidorna och på varje långsida gjorde jag tre volter till meddellinjen ungefär där han inte fick fara runt med bakbenen utan skulle forma sig. Blev mycket utan stigbyglar för att verkligen komma runt honom och det gick bra när han lugnat ner sig lite. I början var han hur eldig som helst och frustade som en drake.

Så en timme senare och en häst som började lugna sig så fick dagens pass vara avslutat. Planerar att han ska vara lite lugnare imorgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar