torsdag 31 mars 2011

Gårdagens Camillaträning började med att vi använde oss av ca 2/3 av ridhuset och på långsidan stod det ett hinder på varje sida. I hörnan stod det två konor där vi skulle öva på vägarna. Efter hindret skulle vi flyttat ut lite och rida utanför konen - till hindret rida innanför konen.

Där efter gick vi vidare till att hoppa en liten linje på 21 m tror jag längs med långsidan.
Sist hoppade vi en liten bana där vi skulle använda oss av konorna som hjälp med bra vägar till hindrena.

Testade att hoppa på babypelhamet och dubbla tyglar. Det var lite svårare än vad jag trodde att det skulle vara. Han blev lätt lite hängig och tung framåt. Detta rättade jag genom att rida med mer ben och då få honom mer på bakbenen men det gick i princip bara fortare:P

Sista rundan gick bättre även om den också hade aningens högt tempo:)  Men som sagt, vi gillar ju turbo:)

Dock kommer jag fortsätta att rida med babypelhamet både på marken och i hoppningen. När han lugnat sig lite byter jag nog till ett tränsbett vid markarbetet. Men än så länge är det för mycket spring i benen för att göra något vettigt utan lite starkare bett. Tror bara att jag måste rida in mig lite och känna efter hur mycket hand respektive ben som krävs med ett snällare bett så kan det nog bli ganska bra.

Calle kändes i vilket fall väldigt pigg och glad samt ganska fin på hinder. Kändes som om sprången emellanåt var ganska bra, kanske inte hundra när vi red i ett jädrans tempo men när vi fick ordning på gasen och bromsen så:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar