söndag 6 mars 2011

Dags för ytterligare en favorit kanske?

Tycker att det är dags att avslöja vem min favorit är bland de svenska ryttarna är. Idag har jag valt att publicera en ryttare som inte är en landslagsryttare men ack så duktig.

Jörgen Larsson!

Jag kom i kontakt med honom när jag var med i Future Riders och då var han den tränare vi fick rida för. Sedan dess har jag varit och tränat en del nere hos honom i Helsingborg men på grund av att det är rätt långt att ta sig dit och svårt att klämma in i en tävlingssäsong så var det vädligt länge sedan nu.

Dock tycker jag att han är otroligt skicklig. Jag har ju då sett honom både på "sina" tävlingshästar som är allt från knallgröna unghästar till tävlingshästar som håller hög klass. Dessutom har jag tagit hjälp av honom i letandet av ny häst och då sett honom sitta upp på nya hästar och få dom att gå som en dröm. Inte nog med detta, han har även suttit upp och ridit mina hästar.

Man kan väl säga att han kan sin sak. Hade jag varit häst hade jag velat ha honom som ryttare. Han sitter helt stilla i sadeln och bara lotsar runt hästarna. Dom får liksom sköta grejerna själva.
Är alltid lika imponerad. Så han är min favorit bland de svenska ryttarna som inte rider i landslaget och är vår spetstrupp. Skulle gärna träna för honom massa mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar