onsdag 15 juni 2011

Att hinna med klockan

Dagens strapatser blev klockan. Ni vet övningen där man lägger bommar som vid kl 12, kl 15, kl 18 och kl 21. Började med att bara ta delar av den så som att rida över en av dom som ligger på öppna delen och rida på en volt över enbart den. Bytte sedan till att bara rida över dom två som låg på spåret, dvs kl 15 och kl 21.
Sedan red jag i lite samlat tempo över alla. Fick in 4 galoppsprång lite ihop emellan alla.

Tog en liten paus och gjorde samma sak i andra varvet, dvs började med enbart en bom, gick över till långsidorna och sedan alla i lite samling.

Efter en ny skrittpaus galopperade jag på lite och red på 3 galoppsprång emellan. I höger varv var detta inga problem. I vänster varv var det problem. Vart satt problemet tror ni? I min jäkla obefintliga vänstersida som är yttersida.

Mats beskrev det som att jag har en dominant höger. Problemet är väl att jag totalt avsaknar vänstersida.... Gör att jag sitter och leder med höger handen för att pricka bommarna istället för att rida honom på yttern och ha koll på bogen...

Fick lite bättre ordning på slutet då jag verkligen "överdrev" att sitta i högergalopp-position i sadeln, släppa inner och ha koll på yttern.
Hur svårt ska det vara?!

Sigge var i alla fall kanonduktig!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar