onsdag 22 juni 2011

Siggson


Sigge var toppenduktig på träningen, som vanligt höll jag på att säga. Men han sköter sig för det mesta:)

Började bara hoppa fram på ett litet räcke mellan staketet och banken. Var lite otäckt i början men efter en vägran hoppade han det. Det är skönt med honom för om han kollar på något så gör han det en gång och sen inte mer. Än så länge i alla fall.

Sedan hoppade vi lite fristående linjer. Detta tyckte jag gick ganska okej måste Jsg säga. Speciellt en vända där vi började på liööa hindret vid banken, red genom sväng och vände snett igenom till en oxer för att rida en båge och upp på medellinjen där det stod en kombination med räck räck.

När det var dags för att hoppa bana var nog både jag och Sigge lite trötta för då fick vi inte in flyter så bra som önskat. Han är duktig och ställer upp ändå. Det gillar Jsg verkligen med honom.
"tyvärr" sitter den gamla Ridningen kvar i ryggen och Jsg har lite svårt att anpassa mig till ny häst. Jag är van att ha lite mer speta och fastnar lite i handen. Måste bara våga ge honom det utrymmet. Hade en mes-dag idag också där jag inte red på ordentligt som Jsg ska. Men det kommer väl med lite träning. Hinner ju med många gymnastikhoppningspass i sommar. Perfekt att öva på sina största svagheter och bara hitta känsla och flyt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar