lördag 4 juni 2011

Carlis


Avslutar dagen med att berätta att Calle har flyttat:( när vi hämtade Sigge så hade vi med oss Calle upp och bara bytte direkt. Det var bland det värsta jag har gjort. Så enkelt är det. Men är inte lika ledsen längre. Det värsta är över och jag har varit ledsen så länge för det här. Är lika bra att det nu är gjort. Nu har jag ju något nytt att se fram emot.

Calle lever nu lyxliv ett tag. Han står i Kungsbacka uppe hos Sven Ingvarsson, där jobbar. Han har fått lyxen att stå i det fina tävlingshäst-stallet i boxen med öppet boxfönster ut mot gårdsplanen. Fick kort på honom innan bär han stod och blundade i solen. Han kommer få gå i skrittmaskin (ny upplevelse) och ridas på deras jättefina underlag!
Dock kommer han antagligen inte stanna så länge då det redan är intresserade på honom.

Sigge är alltså köpt av Sven Ingvarsson som har Måsel AB. Det är Matilda som tipsat mig om honom. Vilket jag är väldigt glad över. Han är
Nämligen buköppnade i februari och har därför inte varit fullt igång/igång alls ett tag.

Tack snälla Matilda för all hjälp! Kom och hälsa på oss:)

1 kommentar:

  1. Kan meddela att Calle fixade skrittmaskinen galant, även fast han tyckte den gick lite väl sakta ;) Jag vill gääärna komma och hälsa på, såklart! :)

    SvaraRadera