söndag 26 juni 2011

Piggelin


I grusen jobbade jag och piggelin idag. Vi jobbade på att få tryck i galoppen och att få honom rund och fin. Red både på olika stora och mindre volter samt att rida på raka linjer innanför spåret. Rakt över hela ridbanan. Mot slutet jobbade jag i en lite lägre form där jag verkligen jobbade på att sitta rätt och använda mitt jädrans vänsterben. Är konstigt hur svårt det ska vara... Men tycker att det är lite bättre ibland iaf så det kanske blir bra en dag;)

Körde lite galoppombyten också.

Galoppen är det så lätt att jobba i och han är så fin i den men jag har så svårt att få traven riktigt fin. Speciellt i början då han spanar på allt annat. Men
Det löser sig med tiden. I slutet av passet är han fin. det släpper liksom efter uppvärmningen. Jag får väl I för sig tycka att det är helt okej och att bara ge det lite tid. Uppvärmningen är ju till för att just värma upp så;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar