onsdag 8 juni 2011

Ridit har jag gjort idag också:) först tog vi 20 minuter för att öva på att gå in på kortsidan. Vi är inte helt överens om vikten av att kunna använda den dörren. Jag säger att vi måste, Sigge tycker att det är fullkommligt onödigt. Så vi skrittade fram och tillbaka tills han gick fram. Får fortsätta övandet imorgon:)

Väl inne i ridhuset tyckte jag allt att jag fick till det rätt bra stundvis idag. Han har en rätt maffig galopp när man väl får tryck i den och att den blir härligt rund. Hade galoppbommar framme, vilket jag kommer få öva som attan på. Så att jag hittar avstånden och känslan på hinder sedan.

Han har ridits på ett muffbett och ett "Ploppbett". Har ridit på muffet innan men testade ploppet idag och det kändes väldigt bra:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar