måndag 6 juni 2011

Ny hage och hoppning


Idag gick vi ut i en ny hade. En lite större rasthage med kompisar omkring. Han går så lugnt och fint.

Vi var i stallet kl 7 i morse och red tidigt. Alva skulle hoppa lite och vi hängde på lite. Först skrittade vi över bommarna och då kikade han lite men sedan tog vi det i galopp. Det gick så fint så. Lite vingligt men bra. Var 4 bommar med 6,25 i mellan varje. Det känns inte som att han har så stor galopp utan jag vill gärna rida åå lite mycket vilket gör steget väldigt långt;)

Sedan hoppade vi ett litet räcke på typ 80 cm kanske. Kändes faktiskt bra:) bättre än provridningen. Då höll jag i honom för mycket men nu red jag mer på och gasade lite. Fick bättre språng och hittade avstånd hundra gånger bättre. Lite bus blev det också, det får man när man är 6:)

Vi måste i alla fall öva på galoppombytrn för dom sitter inte hundra. Blir lätt korsgalopp något steg. Men typ bara 1 Max 2. Innan så trodde Jsg liksom att 6-åringar såklart gör perfekta galoppombytrn men har märkt att dessa inte är så lätta som jag förväntat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar