lördag 25 juni 2011

Longering

I morse borstade jag siggis lite midsommarfin och gick upp till ridhuset med honom i en longerlina. Med mig i en påse hade jag en longergjord och gummisnodd.

Började bara med att longera honom utan några grejer. Eftersom att jag inte longerat innan visste jag ju inte riktigt hur han var så körde på basic först. Men det var inga problem så efter en uppvärmning med både lite trav och galopp i båda varv slängde jag på både gjord och gummisnodd. Väldigt löst men ändå. Han gick jättefint och sökte sig nedåt och i fin form. Han är så rolig för först så kluckar han som tusan men när han blir lite "ihop-tryckt" med gummisnodden gick han så fint och jobbade;) annars blev han ungefär som en tax, fast högre;)

Bilderna på Sigge under lo getingen blev bara suddiga så fick bli en lite bättre bild fast på Fille:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar