måndag 20 juni 2011

Nya grejer

Solen sken så fint i morse, vilket nu har utbytts mot regn! Jäkla skit. Hästarna som gick nakna idag.... Nästa gång det är risk för regn ska iaf Sigge ha täcke. ÅÅÅÅÅÅHHHHH!

Aja, innan det började regna villejag rida ute någn stans och eftersom att det vattnades i grusen fick det bli i flisen. Där har vi aldrig varit innan uppsuttet, däremot har vi promenerat både vägen dit i "skogen", i padocken och runt om. Men det var en helt annan grej att rida där. Det var lite småläskigt och det fanns ju typ en vattenslang utanför och sånna farliga saker:P

Men när han fått jobba igång lite så slappnade han av och började fokusera lite på vad jag ville göra och då gick han väldigt fint. Blev bara basic eftersom att det var lite spänt i början. Jobbade med serpentiner, på volter och med lite fyrkantspår och byten.
Det är helt fantastiskt vad jag måste vara noga med min position och inverkan på honom. Han är så känslig och fattar inte vad tusan jag sysslar med om jag hamnar lite i framvikt, drar bak skänkel för mycket eller sitter för mycket i innern. När jag hittar rätt ger han en så bra känsla! Mycket kvar men det går åt rätt håll hela tiden:)
Tycker det känns så coolt att rida en så "maffig" häst (beroende på vad man jämför med såklart, men jag jämför mer bästa-Carl).

Dock sitter jag nu med en pajad rygg. Hoppas bara att det släpper snabbt som attan. Är ju träning på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar