fredag 12 augusti 2011

Ännu en debut avklarad

Avtrillnings-debuten avklarad;)

Satt och trimmade honom och han kändes fin. Hade lagt ut två bommar på marken med 14,5 m mellan och rullade över dom lite lagom på 4 galoppsprång sådär. Bytte varv och då möttes vi av detta:


Ni ser ju själva vad otäckt! Inte? Låt mig förklara.
När jag la ut bommarna chansade jag lite på ungefär var 14,5 m var och stegade sedan. Då var det ungefär 50 cm för kort så jag rullade ut bommen. Det skapade märken i marken. Ur dessa märken kan det komma hästätande monster om man har otur. Sigge tar ju självklart det säkra före det osäkra så han kastar sig åt sidan;) jag fortsatte fram år och landade någonstans vid märkena. Men jag hade tur så det kom inget monster;)

Kanske ska tilläggas att jag kom lite taskigt in på första bommen och istället för att gasa lite och låta honom rulla på på 4 (vilket hade varit lugnt) så höll jag ihop på 5. Så han fick ju lite utrymme att kolla. Men ja, sånt som händer;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar