tisdag 9 augusti 2011

Dagens ridning

Min tanke var att rida ut en liten runda och trva och galoppera lite men i morse när jag klev upp var det ett hejdundrande regnväder! Varken jag eller Sigge (kanske framförallt jag) är inte så glada för regn så vi gick in i ridhuset istället och trimmade lite.

Han var pigg idag och redan när jag skulle sitta upp skulle han trampa runt och inte stå still. Sa till honom att skärpa sig och då blev han superupprörd och förstod inte hur jag kunde tilltala en superstjärna på det sättet. Snacka om att framgången stigit honom om huvudet;)

Väl uppe i ridhuset var han fin i skritten och i det lätta varvet i trav men i det svåra bara rann han iväg, började klucka och veckla ut halsen. Men sen försökte jag verkligen känna efter hur jag satt i höger respektive vänster. Så försökte jag testa mig fram till att hitta samma känsla hos Sigge i vänster som i höger varv och då lossnade det. Insåg att jag satt i högervarv i båda varven så överdrev verkligen att sitta åt vänster i vänstervarv. Bak med ytter ben, fram med inner och sitta mitt på fast fram med inner höft. Kändes som om jag satt helfel men märkte på S att det var rätt!

Satt lite krokig i ryggen men så länge jag får fram rätt känsla och rätt jobb så får jag jobba på att sitta rätt och då kommer nog rakheten i ryggen efter ett tag när jag hittat känsla och hur musklerna ska samarbeta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar