onsdag 24 augusti 2011

Dressyr

Jag tycker inte att det är sådär kul att kolla på dressyr egentligen.  Främst för att alla rider lika dant och att det tar så lång tid för varje ekipage. Är väldigt impad av hur fint hästarna går och hur fint det kan se ut då jag tycker att det verkar typ omöjligt;) Dock är jag väldigt förtjust i just Kür. Gillar att musiken är så fantastiskt välmatchad till hästarnas rörelser. Tycker ofta att movsen är ihopsatta lite coolare än i vanliga program. Antar att det är högre svårighetsgrad när dom får plocka ihop många olika rörlser på coola sätt direkt efter varandra. Efter hästens styrkor såklart. Hoppas ni fattar vad jag menar;)

Jag är lite svag för det i alla fall. Och såg Patrik Kittels program på en liten film på BLT/Sydöstrans Ridsportblogg och attans, tycker att hans program är väldigt coolt! Gillar speciellt hur bra musiken matchar. Det är ingen "känd" musik och den är cool. Sedan måste man väl säga att ritten är rätt grym också!

Spana in filmen på Ridsportbloggen:)

Gillar´t!


 

1 kommentar:

  1. Jomen musiken är ju skitkänd, är ju ett potpurri av Depeche, du är bara för ung ;-)

    Däremot tycker jag också att det är skitsnyggt program!

    SvaraRadera