tisdag 2 augusti 2011

Sara-hjälp

Fick hjälp av Sara i morse med trimmning av lillfisen. Idag var han inte helt hundra faktiskt. Ska inte säga att det gick dåligt men det var inte det bästa vi gjort. Han var vingelsiggepigge och då blev bakbenen på lite fel ställe och formen halvdan. Som tur var kunde jag ju få hjälp:) blev även tvingad att använda min dumma dumma dumma vänstersida! (är något seriöst fel på den! Humpf... Aja. Det är bara att verkligen tvinga sig att använda den. Blev tusen gånger bättre mot slutet:)

Först började vi med att göra skänkelvikning ett par steg, lägga volt, skänkelvikning några steg till. Gjorde att vi fick lite koll på sidorna och blev lite förändring hela tiden. Bra för oss:)

Vi gick sedan över till vår favorit, galoppen:) jobbade på att även här ha koll på sidorna och få baken under oss. Det huvudsakliga syftet blir ju att han ska bli lydigare och vara på rätt plats på rätt sekund för att snabbt som attan kunna reglera honom.

Så trots att det kändes sådär större delar av passet fick jag ut mycket och sista stunden i både galopp och framförallt i traven kändes det fantastiskt! Måste fortsätta med sitsen och verkligen tänka på tramp i stigbyglarna, sitta mitt över hästen, dvs mer på vänster än jag brukar göra. Sen får jag inte lätta på handen så fort han inte är hundra i formen utan sitta kvar (varken ta bakåt eller lätta framåt) utan använda benen så att han går fram till handen och hittar sin plats igen.

Är nöjd ändå:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar