lördag 20 augusti 2011

Leif-kurs dag 1


Första dagen på Leifs tvådagars är alltid gymnastikhoppning (tror ni att jag gillade det med Carl eller;) och så även idag.

Vi började med galoppbommar på volt och sedan även på rakt spår med 14 meter emellan. Först rida på 4-4, sedan 4-3 Och 3-3. Gick bra tyckte jag. Det gör vi ju mkt så det kan vi hyfsat.

Sedan hoppade vi lite på volt med 3 korta galoppsprång mellan. Vi hoppade en studsserie med 4 studs på böjt spår. Vi hoppade en serie med travbom in, kryss, två galoppbommar till kryssoxer. Detta tyckte han var lite svårt. Han gillar inte riktigt det med bommar mitt i har jag märkt. Han spänner sig lite i serien och att sedan travhoppa in gjorde att han mest bara hoppade uppåt. Skönt nog så slappnade han av efter några gångers övning.

Sist red vi över en bom 2 galoppsprång innan oxer, två galoppsprång till litet klosshinder. Här red jag först med för stor galopp och fick inte ihop det snyggt och bra. Sedan tog jag bort lite mkt galopp och sist fick jag till det. Den sista övningen var väldigt bra för mig då jag fick öva på att hålla ihop hans lite långa galopp och ha den rund. Tyckte att han gjorde det bra:)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar