måndag 15 augusti 2011

Uteritt

Idag red vi ut (Alvi&Fille, Jag&Sigge) och blev ganska mycket trav och galopp. En skön uteritt helt enkelt.
Han har fått sig en liten skråma på ena sidan på nosen. Antingen har bettet nypt honom eller så har han bara kliat sig lite. Det är alltså inget sår utan man ser bara att han på ungefär 3 mm har ljusrosa hud istället för grå. Det troligaste är att det bara är att han kliat sig då bettet jag rider honom på är ett muffbett, dvs fasta ringar. Det jag skulle komma till var i alla fall att jag red på mitt ploppbett idag bara för att variera lite och för att se om det satt på det lilla skavet. Det gjorde det inte:) 

I början var han lite småstökig och skulle hålla på och bita på bettet hela tiden. Försökte höja upp det lite samt sänka det lite men han slutade inte. Hum. När han fick komma igång lite och springa lite så slutade han så antagligen var det bara lite mycket energi i hjärnan. Så har han ju aldrig gjort förut... 

I alla fall så kändes han bra ute i skogen. Han var väldigt pigg och glad samt mjuk i kroppen. Sedan att han håller på och brallar som attans är en annan femma. Jag rider mestadels efter Alva och hamnar lätt på efterkälken då Fille gillar att springa fort och  Sigge hela tiden ska bli "rädd för grejer" och tvätnita innan vi kan rida på igen;) Och då är det väldigt kul att bralla samtidigt som vi ska springa i fatt i 190.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar