fredag 5 augusti 2011

Hjälp på traven

Matilda var med idag när jag red Pigge och han kändes fin. Igår var han gudomligt fin så idag var det lite lite sämre men inga större problem:) man blir bara så bortskämd när han är så sjuhundans trevlig att rida:)
Red mest lite volter och lite byten och så. Tycker att jag börjat få koll på det lite nu vilket känns skönt. Kan man jobba på lite mer med styrkan.

Matilda red Sigge sen också (hon har ju ridit honom massa i Kungsbacka) och hon blev inte helt avskräckt från vad jag gjort med lilln;) så hon kommer inte att smuggla med honom tillbaka iaf;) han såg iaf super ut när hon ref och trots att Matilda känner hästen bättre än mig och har ridit honom mer blev jsg stolt över honom;) haha. Hon är iaf superduktig hon också! Ska fortsätta med att jobba på förvänd galopp och mycket skänkelvikningar och sånt:)

Troligen har han vuxit också. Dom hade mätt honom till exakt 165 och jag tycker han känns större vilket också Matilda upplevde. Kanske får en bamsehäst snart. Men inte mig emot ville ju faktiskt ha en lite större häst denna gång då jag själv ändå är lite större. Kände mig lite stor på Lill-Carl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar