söndag 28 augusti 2011

Dagens outfit och ridning


Spana in snyggingen ovan:) Fick ha lindor fram dagen till ära:)
Var så duktig på att linda innan då Calle ett tag inte kunde ha benskydd på frambenen men nu har jag inte använt lindor vid ridning på typ 200 år så det blev inte så snyggt. Paddarna hasade bara runt och fick inte ihop det;) Till slut blev paddarna bra i alla fall så då fick utsidan se lite hajkontajkon ut.

I alla fall, outfiten består av:
  • bruna lindor från Equiline (fleece),
  • brun brösta och träns från Dyón,
  • sadel prestige Versailles
  • bakskydd från Veredus Young Jump
  • schabrak från Folksam Riders Cup
  • fleece/nättäcke från ett märke som jag inte minns;)
Min outfit bestod av joggingbrallor och dunväst typ;)

Planen med ridningen idag var att skritta ut en sväng med kanske lite jogg och så. Men när jag klev utanför stallet så hade solen bytts ut mot ett nedrans spöregn (och jag tog för en gångs skull inte med mig regnjacka). Begav mig upp till ridhuset och hann bli dyngsur på den korta biten.

Där inne skrittade vi först fram och där efter lite jobb i trav och lite galopp i låg och fin form. Mest sträcka på kroppen och sådär. Han frustade härligt så det var säkert skönt för honom:)

1 kommentar: