lördag 27 augusti 2011

Gårdagens tävling

Var så sjuuuukt trött igår kväll så jag somnade fortare än fortast;)

Så sammanfattningen av tävlingen kommer här istället, den som väntar på något gott ni vet.

110 var vi felfria i och fick med oss en lila/vit rosett (älskar forftarande färgglada avd B-rosetter bäst). :)
I 120 sedan fick vi en massa fel skulle jag gissa, vet inte exakt men en hel del. Fick två stopp in i kombinationen. Första gången så vände jag undan då jag hade snurrat in mig i tyglarna och inte ville skicka in honom i en ganska stor kombinatione oxer-räcke om jag inte var med på tåget. Andra gången så vägrade han och smet åt sidan. Sedan tredje gången så hoppade han och sedan kom vi runt resterande hinder också.

Ska inte säga att jag är nöjd, för det vore väl konstigt om man är det. Stoppen däremot bryr jag mig inte så mycket om. Sånt som händer, speciellt med unghäst känner jag. Sedan skulle jag ljuga om jag var nöjd med resten av banan. Vissa ljusglimtar fanns det och vissa missar. Som alltid.

Dock så var han väldigt trött efter att ha gått två klasser och däremellan stått i transporten och sådär. Blev nog lite mycket så han ska gå lite tävlingar antingen med två lägre klasser eller med bara en klass. Vi kör igen nästa vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar